Gesturile, expresiile si tonalitatile exprima mai multe decat o pot face cuvintele, de aceea poti intelege cu usurinta ce se intampla intr-un film fara sonor si nu poti avea incredere in cuvintele frumoase care sunt sustinute de o expresie negativa. Tonul pe care-l folosim duce deseori la aparitia conflictelor, si nu cuvintele.Privirea, gesturile sau postura pot transmite multe mesaje, care pot fi interpretate usor.

Un zambet cald si uman, alaturi de o expresie de rabdare reprezinta cheia pentru a fi un bun ascultator. Postura joaca un rol extrem de importanta, pentru ca inspira verticalitate, asumare si incredere.

Contactul vizual este, de asemenea, esential pentru o buna comunicare. Trebuie sa mentii contactul vizual pe tot parcursul discutiei daca vrei sa castigi atentia si interesul celorlalti. Si atingerile personale fac parte din comunicarea non verbala, insa este lipsit de profesionist sa ne aranjam hainele, parul sau unghiile in timpul unei intalniri de business.

De asemenea, limbajul trupului ocupa un loc important in afaceri, chiar daca la prima vedere ar parea neconcludent. Prezenta sau absenta lor transmit mesaje in mos instant de aceea trebuie sa fim adevarati profesionisti pentru a folosi limbajul corect indiferent de situatie.

Gesturile nonverbale sunt insotite de tonul pe care-l folosim iar acesta poate fi un stimul destul de puternic. Este foarte important sa folosim un ton neutru si ferm, dar totodata bland si uman.

Comunicarea nonverbala necontrolata poate evidentia sentimente pe care nu vrem sa le facem vazute. Lipsa de interes se vede rapid din gesturile noastre precum si neincredere in sine. Daca nu esti atent la discutie ceilalti isi vor pierde motivatia si nu se vor simti respectati.

Majoritatea poate eticheta aceste gesturi ca lipsa de bun simt, de politete sau de valori comune. De asemenea, cei prezenti la discutie nu se vor simti deloc confortabil, iar la final vor simti doar o stare de epuizare.

Daca interlocutorul la discutie te va percepe ca fiind un om fals, va deveni foarte suspicios si va incerva sa te evite pe viitor.

Iata cateva metode care ajuta la imbunatatirea comunicarii nonverbale : pastreaza contactul vizual, fii calm si relaxat in timpul discutiei  si ofera un sentiment de siguranta interlocutorilor. Fa diferenta dintre emotie si cuvinte si nu lasa acest sentiment profund sa te incurce atunci cand vrei sa te exprimi liber. Conflictele apar deseori datorita incapacitatii de a imbina coerent comunicarea emotiei cu comunicarea nevoii.

Acorda atentia binemeritata discutiei in care te afli si nu te lasa distras de alte lucruri din jurul tau. Acesta este un mod politicos de a te purta cuvincios fie ca vorbesti cu cineva cunoscut sau cu colegii intr-un mediu profesional.

Oricand apare ceva neprevazut si raspunzi pe loc fara sa tii cont de aceste aspecte, cere-ti scuze si incearca sa te concentrezi la ceea ce se discuta. Daca este ceva urgent si trebuie sa raspunzi la mesaj atunci spune „Imi cer scuze un minut ”.Acest aspect face o diferenta majora in atitudine si face interlocutorul sa te inteleaga si sa astepte cu calm.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here