O schimbare semnificativa in administratia publica romaneasca se contureaza la orizont: in curand, actele de stare civila vor fi disponibile in format electronic, facilitand accesul cetatenilor la documentele lor importante indiferent de locatie.

Incepand din 2018, s-a muncit asiduu la un proiect de transformare digitala care a inclus scanarea si arhivarea electronica a peste 60 de milioane de certificate de nastere, casatorie si deces. Aceasta initiativa se apropie de final, cu promisiunea de a simplifica procesul birocratic si de a face serviciile publice mai accesibile.

„Am digitalizat pana acum 68,5 milioane de documente esentiale, acoperind o perioada de 100 de ani, de la 1921 pana in 2021”, a informat Catalin Predoiu, ministrul Afacerilor Interne. „In viitor, fiecare persoana va putea obtine documentele necesare printr-un simplu acces online.”

Procesul de pregatire tehnica este in plina desfasurare, cu asteptari ca, incepand cu luna ianuarie, procedurile sa fie gata de lansare. Astfel, pe parcursul anului viitor, accesul la o baza de date securizata va deveni o realitate pentru toti cetatenii.

Ministrul Predoiu a adaugat: „Dupa o perioada de testare reusita, ne pregatim sa trecem la faza operationala. Ne asteptam ca implementarea sa se finalizeze curand, aducand eficienta si comoditate in accesarea serviciilor publice.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here