Fiecare societate comerciala porneste de la premisa de a aduce profit si bunastare pentru proprietar si pentru angajati. Insa din varii motive exista societati comerciale care odata cu trecerea timpului isi suspenda activitatea. Este foarte important ca antreprenorii si administratorii de societati comerciale sa fie constienti de faptul ca exista o diferenta intre sistarea activitatii si inchiderea completa a unei societati comerciale.
Radierea firmelor de la Registrul Comertului
O societate comerciala poate fi inactiva sau poate avea activitatea suspendata, dar acest lucru nu inseamna ca nu va mai putea sa functioneze la un moment dat. In acest context este recomandat ca orice antreprenor care a luat decizia ca firma pe care a infiintat-o nu va mai functiona niciodata, sa aiba in vedere radierea firmei respective. Prin radiere firma sunt vizate acele proceduri care conduc la radierea definitiva din Registrul Comertului a societatii comerciale sau a entitatii cu personalitate juridica pentru care se face solicitarea aceasta.
Radierea unei firme este foarte importanta in cazul societatilor comerciale care nu au activitate. Acest lucru datorita faptului ca inclusiv atunci cand firma este inactiva sau are activitatea suspendata pot exista anumite costuri pe care administratorul trebuie sa le suporte. Pe de alta parte, odata cu trecerea timpului se pot aduna diferite taxe privind firma respectiva care nu este radiata definitiv de la Registrul Comertului. In acest sens cu siguranta ca merita sa ai in vedere radierea firmei.
Pentru radiere firma sunt necesare urmarea unor etape. In cazul in care vorbim despre SRL-uri este nevoie de redactarea actului privind dizolvarea societatii comerciale si de publicarea actului in Monitorul Oficial partea a IV-a. In termen de 30 de zile creditorii firmei sau statul pot sa se opuna radierii firmei in cazul existentei unor datorii. Daca exista astfel de datorii este nevoie de stingerea acestora inainte de lichidarea definitiva a firmei. Daca nu exista datorii, dupa termenul de 30 de zile se poate urma procedura pentru radierea firmei pentru care s-a facut solicitarea.
Apeleaza la serviciile de radiere firma
In vederea depunerii la Registrul Comertului a dosarului de radiere a firmei este nevoie de o documentatie specifica.Din documentatia aceasta nu trebuie sa lipseasca actele de identitate ale asociatiilor si administratorilor societatii comerciale, copia certificatului de inregistare a firmei, dar si dovada privind depunerea bilantului in vederea lichidarii la ANAF. Bilantul de lichidare va fi depus dupa ce termenul legal de 30 de zile privind datoriile a expirat, in cazul societatilor de tip SRL.
Pentru a te bucura de un proces cat mai facil si rapid de radiere a firmei, poti apela la o firma specializata in astfel de servicii de infiintare a firmelor si de radiere firma. O astfel de firma se va ocupa de redactarea deciziei de radiere a firmei, va oferi consultanta privind procedeul de radiere si se va asigura ca dosarul complet privind radierea firmei va fi depus la Registrul Comertului. De asemenea va urmari starea dosarului, iar dupa aprobarea deciziei vei primi documentele care atesta faptul ca firma a fost radiata definitiv de la Registrul Comertului.