Spada » Ponti [Case Study]
Acest blog foloseşte cookies. Navigând în continuare, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. ×

Extinde audiența unui brand cu influencerii relevanți

Studiu de caz

Mixul potrivit pentru o campanie pe bloguri

Vrei mai multă vizibilitate pentru brand. Vrei ca oamenii să îți cunoască produsele și să le integreze ușor în stilul lor de viață. Poți atinge astfel de obiective exclusiv printr-o campanie derulată pe bloguri?

Noi am mizat pe notorietatea și relația cu propria comunitate a unor influenceri relevanți, totul potențat de contextul favorabil.

Uneori nu obții rezultatele dorite doar prin publicarea unor articole dedicate pe bloguri. E nevoie de un mix: strategie, audiența potrivită, o poveste și mesaje personale, context.

Îți povestim mai multe despre cum poți adăuga mai multă valoare pe termen mediu și lung unei campanii punctuale de awareness, derulată pe bloguri influente în rândul audienței brandului Ponti.

ponti

Brief

Ponti este un brand italian cu tradiție în producția de oțet, cu o poveste care începe în 1867. Produsele Ponti sunt prezente și pe piața din România în retail-ul modern, în magazinele tradiționale și în locațiile de tip HoReCa. Echipa din România și-a dorit să extindă vizibilitatea brandului pe piața autohtonă, apelând la popularitatea mediului online în rândul publicului lor țintă.

Cu acest obiectiv în minte, am început să construim o campanie în jurul a trei produse marca Ponti pe care urma să le punem în valoare: oțetul balsamic, oțetul balsamic super premium (cu concentrație ridicată de must – peste 35% și maturat în butoaie din stejar) și crema de oțet balsamic.

Provocarea a fost sporită de un factor important de care a trebuit să ținem cont: la finele anului 2016, când s-a derulat campania, brandul Ponti nu era reprezentat în România pe niciun canal online oficial de comunicare.

Soluție

Implicarea Spada

  • Strategy
  • Blogger Media Campaign

Nu aveam o prezență online în .ro sau o comunitate creată oficial în jurul brandului, de unde putea construi, dar aveam comunități deja dezvoltate în jurul unor interese și pasiuni comune, către care puteam comunica direct produsele Ponti.

Prin urmare, am gândit o campanie media cu 9 bloggeri relevanți din categoriile food, lifestyle și călătorii, care urmau să creeze o rețetă cu unul, două sau toate cele trei produse Ponti din campanie și să o prezinte comunității lor.

Astfel puteam interacționa cu oameni atrași de rețete noi, gurmanzi, cu cititori interesați de bucătăriile lumii sau de preparate inedite. Era important să fim relevanți pentru această audiență, așa că am mizat pe notorietatea influencerilor aleși pentru campanie și pe transferul de încredere pe care aceștia îl puteau transmite cititorilor lor vis-a-vis de calitatea și versatilitatea produselor Ponti.

Pentru a da mai multă valoare pe termen mediu și lung acțiunilor de awareness, am ales pe de-o parte această comunicare personală influencer-cititor, iar pe de altă parte o abordare educativă: ne-am propus să arătăm că tipurile de oțet Ponti pot fi utilizate în rețete gourmet, în combinații inedite – într-un desert, de pildă, sau în preparate clasice reinventate.

Strategie

Cei 9 influenceri au fost invitați să testeze cele trei produse Ponti – oţetul balsamic, oţetul balsamic super premium şi crema de oţet balsamic – să povestească experiența culinară și să o popularizeze prin intermediul blogului personal și pe paginile de Facebook.

În plus, am ținut cont de popularitatea conținutului video în segmentul culinar și am inclus în strategia de conținut rețete video pe YouTube, iar un influencer a derulat o sesiune de gătit prin Facebook Live.

ponti

Un factor de diferențiere care să ne sprijine în demersul de educare a venit din conceptul campaniei.

Am plecat de la ideea ca oțetul balsamic nu este foarte folosit de publicul din România, fie pentru că este înlocuit cu alte produse considerate similare, fie pentru că nu se cunosc combinațiile surprinzătoare prin care acesta poate pune în valoare un preparat. Prin urmare, campania a gravitat în jurul sloganului „Reinventează gustul cu Ponti!” prin care am încurajat folosirea oţetului balsamic Ponti în diferite tipuri de preparate.

Sub acest concept, influencerii au pus în practică rețete care să evidențieze versatilitatea produselor Ponti, de la risotto rafinat cu dovleac la somon glazurat cu oțet balsamic și un cheesecake special, cu cremă de oțet balsamic.

ponti

Conținutul creat pe blog sau pagina de YouTube a fost preluat și pe paginile de Facebook ale influencerilor.

Rețetele au fost alese împreună cu influencerii atât pentru a fi relevante pentru comunitatea lor, cât și pentru a transmite corect conceptul campaniei și proprietățile produselor din oțet balsamic.

ponti

Un element care a atras atenția asupra rețetelor și produselor a fost și contextul favorabil, campania derulându-se în săptămânile premergătoare sărbătorilor de iarnă, când există un interes natural pentru conținutul culinar și rețete noi.

Rezultate

Postările influencerilor au atras atenția asupra produselor Ponti, depâșind toate valorile stabilite inițial pentru indicatorii de performanță, de la traficul generat de articole la reach-ul pe Facebook.

Mai mult de atât, s-au primit multe reacții pozitive pe Facebook în legătura cu integrarea oțetului balsamic în anumite rețete. Un element valoros în contextul în care brandul nu avea o prezență online: au existat întrebări despre locurile unde se pot găsi produsele Ponti, oamenii fiind direcţionat către magazinele fizice de distribuţie.

ponti

TAKE AWAY

  • Succesul unei campanii derulate pe bloguri și obținerea rezultatelor dorite sunt influențate puternic de creearea unui mix potrivit: de la alegerea influencerilor la conceptul în jurul căruia poți construi o poveste și relevanța contextului.
  • În acest mix, notorietatea și relevanța influencerilor în rândul audienței vizate prin campanie pot face diferența.
  • Obiceiurile de consum online se schimbă permanent. Mixați canale și tipuri de conținut populare în rândul publicului țintă și adaptate mesajelor promovate.
  • Indiferent de obiectivul unei campanii derulate pe bloguri și în social media, urmărirea unor indicatori de performanță aduce o valoare concretă investiției.

Agenție digitală specializată în social media.

Suntem unul dintre principalii provideri de consultanță și servicii social media din România. Avem 5 ani de experiență, în peste 300 de campanii și am ajutat zeci de companii să își construiască o strategie online corectă și eficientă.

Dacă și tu crezi că am putea să lucrăm împreună sau ai nevoie de o informație, dă-ne un semn. No strings attached!

www.agentiaspada.ro
hello@agentiaspada.ro
+ 40 0736 638 115