Spada » Costa d’Oro [Case Study]
Acest blog foloseşte cookies. Navigând în continuare, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. ×

Cum construiești încrederea într-un produs cu mixul potrivit de comunicare online

Studiu de caz

Atrage încredere prin influenceri relevanți

De multe ori, să te menții în top e o provocare mai mare decât să ajungi acolo. Fiecare nou produs lansat de un brand trebuie să convingă de la început și să reconfirme poziția pe piață a companiei.

Cu aceste gânduri am planificat și pus în practică o campanie de comunicare pentru noile sortimente de ulei de măsline Costa d’Oro.

Leadership și încredere a fost două dintre cuvintele cheie în jurul cărora am construit strategia de promovare, de la poziționarea produsului la asocierea cu influenceri apreciați în domeniul lor de activitate.

Hai să vedem cum poți atrage încrederea consumatorilor în produse recent lansate, cu sprijinul bloggerilor și influencerilor potriviți.

costadoro

Brief

Brandul italian Costa d’Oro s-a făcut cunoscut prin uleiul de măsline pe care îl produce, încă din anii ‘60. Printre altele, este și primul producător de ulei de măsline din lume certificat cu Sistemul de Calitate ISO 9002.

În România, brandul s-a impus pe piață și a fost declarat în repetate rânduri cel mai
cumpărat ulei de măsline. O performanță care nu aduce numai recunoaștere, ci și o oarecare presiune pe fiecare nou pas făcut pe piață. Într-un astfel de moment, Costa d’Oro a apelat la Agenția Spada pentru a promova brandul și noi sortimente de ulei.

Provocarea a fost multiplă: să obținem vizibilitate pentru noile produse, respectând poziționarea și atributele lor, și să consolidăm imaginea unui brand de top, cu produse de calitate, destinate unei alimentații echilibrate. 2 obiective pentru care creativitatea abordării și asocierea cu influencerii relevanți au făcut diferența.

Soluție

Implicarea Spada

  • Strategy
  • PR Campaign
  • Blogger Media Campaign
  • Facebook Ads
  • Facebook Page Management

Poți atrage atenția asupra unui produs lansat, dar cum îl convingi pe consumator să îl și încerce? Cum demonstrezi calitățile produsului tău fără ca utilizatorul să fi interacționat cu el?

Noi am ales să lăsăm vocea unor influenceri să povestească experiența utilizării a trei dintre sortimentele de ulei Costa d’Oro.

Nu ne-am oprit la transferul de încredere pe care un blogger îl poate asigura prin recomandarea unui produs către comunitatea sa. Am vrut să punem în valoare cât mai mult produsele, să le demonstrăm versatilitatea și calitățile care le propulsează în preferințele consumatorilor. Totul natural și țintit către audiența brandului.

Prin urmare, am gândit o campanie media în care 14 bloggeri influenți au putut integra în alimentația lor trei sortimente de ulei de măsline – Costa d’Oro Extra Virgin, L`Integrale și Omega 3.

În paralel, am planificat o campanie de PR prin care să recompensăm influenceri care s-au remarcat în domeniul lor de activitate. Un al treilea palier a inclus apropierea brandului de consumatori și extinderea audienței printr-o comunicare susținută pe Facebook.

Strategie

Am invitat 14 bloggeri să încerce trei sortimente de ulei Costa d’Oro și să îl integreze în diverse rețete pe care să le prezinte comunităților lor, folosind blogul personal și paginile de Facebook.

Am ales asocierea cu bloggeri influenți din categoria cooking, din mai multe orașe din România, atât pentru a extinde vizibilitatea brandului, cât și pentru a ne asigura că rețetele prezentate sunt relevante și mesajele vin natural.

costadoro

Pentru că am dat startul campaniei în luna decembrie, cu ajutorul bloggerilor am fructificat și perioada sărbătorilor de iarnă. Au fost prezentate astfel atât rețete de cozonac, tarte de sărbătoare, garnituri pentru masa de Crăciun, mâncare de post, cât și preparate specifice bucătăriei italiene.

Am promovat astfel ideea unui brand versatil, ideal pentru o alimentație echilibrată și sănătoasă. Vizibilitatea produselor a fost susținută și prin abordarea vizuală a mesajelor, rețetele fiind atractive pentru o audiență mare de consumatori.

Influență

În paralel am construit la capitolul brand awareness, printr-o campanie de PR unde am ales 8 influenceri care au făcut performanță în domenii precum fashion, cooking, fotografie sau sport.

În ideea de a transmite poziția de leader a brandului, fiecărui blogger i-au fost recompensate meritele printr-o medalie care îl poziționa drept cel mai bun prin evidențierea unei calități speciale, plus o cutie cu uleiurile Costa d’Oro, cele mai cumpărate produse din această categorie. Pentru fiecare blogger am creat un moment de premiere, astfel că fiecare a primit vizita medicului nutriționist Mihaela Bilic, care le-a oferit recomandări avizate despre o alimentație sănătoasă și le-a înmânat medalia, plus cutia Costa d’Oro.

costadoro

Asocierea cu Mihaela Bilic a susținut mesajul de poziționare ca produs sănătos și potrivit pentru o alimentație echilibrată nutrițional. Prin acest moment am generat conținut distribuit de influenceri, fie pe blog, fie pe paginile lor de Facebook.

Încă de la începutul campaniei, am plusat printr-o comunicare susținută pe Facebook, pe de-o parte pentru a consolida poziționarea brandului și interacțiunea cu fanii și pe de alta pentru a crește vizibilitatea noilor produse.

Am distribuit conținut variat, de la rețete cu uleiurile Costa d’Oro la mesaje non- comerciale, axate pe educație, sfaturi de frumusețe etc. Articolele generate de bloggeri au fost și ele promovate pe pagina de Facebook a brandului, inclusiv prin opțiunea Boost post.

costadoro

În plus, pentru a crește comunitatea într-un ritm accelerat și a expune mesajele la un număr cât mai mare de oameni, am derulat campanii de Facebook Ads, optimizate constant pentru a atrage fani pe pagina de Facebook.

Rezultate

Rețetele care prezentau versatilitatea și calitățile uleiurilor Costa d’Oro au fost bine primite în comunitățile bloggerilor și au generat interacțiune, mai ales pe Facebook.

Fiecare acțiune din campanie a contribuit la creșterea vizibilității produselor și la comunicarea calității lor, precum și a poziţiei de lider indicată de studiile de piață.

costadoro

TAKE AWAY

  • Pentru a atrage atenția asupra unui produs nou pe piață, dar mai ales pentru a convinge consumatorul, implicarea unor influenceri poate plusa semnificativ prin încrederea pe care aceștia o pot transfera către cititorii lor. Recomandările lor sunt valoroase pentru comunitatea din jurul lor.
  • Influencerii relevanți pentru un brand sau produs pot aduce mult mai multă valoare pe termen mediu și lung dacă se menține o legătură constantă cu ei și sunt implicați în mai multe acțiuni de marketing.
  • Prezența pe mai multe canale de comunicare cu impact în rândul publicului țintă și susținerea reciprocă a mesajelor maximizează rezultatele.

Agenție digitală specializată în social media.

Suntem unul dintre principalii provideri de consultanță și servicii social media din România. Avem 5 ani de experiență, în peste 300 de campanii și am ajutat zeci de companii să își construiască o strategie online corectă și eficientă.

Dacă și tu crezi că am putea să lucrăm împreună sau ai nevoie de o informație, dă-ne un semn. No strings attached!

www.agentiaspada.ro
hello@agentiaspada.ro
+ 40 0736 638 115