Spada » Avenor College [Case Study]
Acest blog foloseşte cookies. Navigând în continuare, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. ×

Cum atragi lead-uri de calitate prin Facebook și conținut

Studiu de caz

Focus pe conversii

Ce înseamnă pentru tine performanța?

Pentru un sportiv poate însemna medalii, în mediul educațional nota maximă, iar în marketing rezultate și eficiență. Este un deziderat greu de atins. Noi ne-am propus să punem performanța în valoare și să o folosim atât ca mijloc, cât și ca scop.

Cu un mix de promovare pe Facebook și content marketing, potențat și de influența bloggerilor potriviți, am ajuns la rezultate concrete pentru partenerii noștri de la Avenor College.

Hai să vedem cum poți atrage lead-uri de calitate într-un domeniu de nișă.

Brief

Avenor College – “Creatori de viitor” – este o instituție de învățământ româno-britanică, destinată elevilor cu vârsta între 2 și 18 ani. Abordarea lor este de a călăuzi responsabil fiecare copil pe drumul propriu, ajutându-l să se dezvolte echilibrat și să fie mândru de rezultatele lui.

Când planifici strategii de marketing pentru un astfel de business, contextul și impactul social sunt elemente care pot influența major reușita campaniilor tale. Un mesaj greșit și toate piesele cad. Mai ales că în acest caz vorbim de mai multe categorii de public țintă – cel care ia decizia și cel care o influențează.

Când Avenor College a apelat la Agenția Spada pentru o campanie de atragere de lead-uri pentru promovarea unui noi sezon de admitere, am avut în ajutor insight-urile valoroase de mai sus. Scopul era clar: să reușim să atragem prospecți interesați de înscrierea la liceu, prin acțiuni de marketing cu impact concret la nivel de business.

Soluție

Implicarea Spada

  • Strategy
  • Facebook Ads
  • Blogger Outreach
  • Landing Page (Framing and Web Development)

Caracteristicile domeniului și faptul că luarea unei decizii în alegerea unei instituții de învățământ este un proces mai îndelungat ne-au determinat să gândim o campanie în mai mulți pași, derulată pe parcursul mai multor luni.

Pentru a urma obiectivul clar de lead-uri am apelat la tactici de promovare axate pe performance, în care am dezvoltat o rețetă care dăduse rezultate și anterior: landing page-uri pentru colectarea de date și trafic targetat adus prin Facebook Ads.

De această dată am încercat însă o nouă abordare: ne-am propus să creștem impactul și vizibilitatea mesajelor prin content marketing valoros, cu potențial de viralizare, care să urmeze în același timp și valorile brandului.

Pentru a plusa la capitolul vizibilitate, am apelat la capitalul de încredere al unor influenceri care să sporească awareness-ul în rândul publicului vizat de noi, format în principal din părinți din mediul urban.

Strategie

Odată mecanismul stabilit, aveam nevoie de mesaje puternice și potrivite scopului nostru. Am ales să plecăm de la valorile brandului și să propagăm misiunea asumată de creatori de viitor într-un mod natural, fără să folosim vocea oficială.

Astfel, cu sprijinul echipei Avenor College am obținut poveștile a cinci elevi ai liceului, care scoteau în evidență performanțele lor în diverse arii, planurile lor de viitor și capacitatea de a își urma visurile. Aceste povești au fost punctul central al conținutului din cele două landing page-uri pe care le-am construit, unul în limba română, unul în limba engleză, întrucât liceul are elevi de mai multe naționalități.

avenor

Landing page-urile au avut misiunea de a colecta lead-uri. În acest sens, am mizat pe selectarea cât mai precisă a traficului, folosind Facebook Ads destinate părinților. Am adăugat aici și targetarea în funcție de localitate, concentrându-ne pe orașele din care provin cei mai mulți dintre elevii Avenor College.

În paralel, Avenor a organizat și evenimentul Open Day, în care elevi și părinți erau invitați să viziteze campusul modern. Pentru a obține înscrieri la eveniment, a fost creată o pagină specială de înscriere, în limba engleză, popularizată prin Facebook Ads adresate unui public atent selectat.

Mix canale

În ideea de a crește impactul acțiunilor de performance, poveștile elevilor s-au materializat și prin articole-interviuri pe blogul Avenor College. De aici, vizitatorii puteau fi mai ușor direcționați către conținut mai detaliat și util în procesul de prospecție.

În această etapă, provocarea a fost să generăm trafic de calitate și vizibilitate pentru aceste articole de pe blog. Am folosit un mix de surse care ne-au permis să direcționăm mesajul către audiența țintită de noi:

  • Facebook Ads – am dezvoltat reclame în care elementul central a fost poveștile elevilor, optimizate pentru website clicks, cu scopul de a atrage vizitatorii pe blog.
  • Boosted Posts – fiecare articol a fost comunicat și pe pagina de Facebook a Avenor College. Pentru ca update-ul să ajungă în news feed-ul cât mai multor fani ai paginii și utilizatori am folosit opțiunea Boost post.
  • 5 Bloggeri relevanți pentru audiența noastră: Răzvan Pascu, Marta Ușurelu, Vlad Petreanu, Cristian Manafu și Cristina Bazavan.
  • avenor

    Pe măsură ce un nou articol era publicat pe blogul liceului, acesta era popularizat de câte un influencer, în stilul său personal, pe blogul său sau / și pe pagina de Facebook.

    avenor

    Rezultate

    Aceste acțiuni de awareness au generat o serie de reacții pozitive și interacțiune cu audiența propusă, cu trimiteri către performanțele elevilor Avenor.

    Punctual, pentru obiectivul major al campaniei, acela de a genera prospecți, cea mai eficientă tactică a fost Facebook Ads. Reclamele targetate au adus 20 de lead-uri, pagina dedicată în limba română fiind cea mai productivă la capitolul conversii.

    Rezultate totale campanii Performance și Conținut

    avenor

    În plus, chiar și după finalizarea campaniei active, paginile destinate înscrierii la liceu atrag în continuare conversii, ca urmare a comunicării constate a Avenor College.

    TAKE AWAY

    • Indiferent de nișa unui business și de tipologia audienței, Facebook poate fi o sursă valoroasă de conversii – și eficientă din punct de vedere al costurilor – prin opțiunile multiple și detaliate de a ajunge la publicul vizat.

      Îți oferă acces la milioane de utilizatori dintre care poți alege în funcție afișări de date demografice, localitate, interese, comportament, relația cu brandul și multe alte criterii prețioase.

    • Targetarea inteligentă capătă mai mult sens și eficiență când este completată de un mesaj adaptat sau de o poveste puternică.
    • Strategie de comunicare prin care un produs este inclus natural în discursul influencerilor are mai multe șanse de a obține reacții pozitive și implicarea consumatorilor.
    • Când ciclul de achiziție este mai lung, construiește cu atenție fiecare pas din acest proces, folosind un mix de canale și mesaje potrivit.

    Agenție digitală specializată în social media.

    Suntem unul dintre principalii provideri de consultanță și servicii social media din România. Avem 5 ani de experiență, în peste 300 de campanii și am ajutat zeci de companii să își construiască o strategie online corectă și eficientă.

    Dacă și tu crezi că am putea să lucrăm împreună sau ai nevoie de o informație, dă-ne un semn. No strings attached!

    www.agentiaspada.ro
    hello@agentiaspada.ro
    + 40 0736 638 115