Spada » Ariston [Case Study]
Acest blog foloseşte cookies. Navigând în continuare, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. ×

Cum atragi o comunitate relevantă în jurul brandului, prin social media

Studiu de caz

Focus pe interacțiune

E suficient să ai fani pe Facebook, să fii urmărit? Cum ar fi dacă brandurile ar interacționa mai mult cu publicul lor și i-ar aduce mai multă valoare?

Să construiești o comunitate de fani loiali și să generezi un dialog cu ei e o provocare. Mai ales când și concurența se luptă pentru atenția lor. Noi ne-am propus să aducem valoare unui brand dincolo de indicatori mult discutați precum engagement-ul.

Îți arătăm pe un exemplu concret cum poți transforma un moment de interes pentru audiența ta într-o conversație activă, cu avantaje pentru toate părțile.

Brief

În vara Campionatului European de Fotbal, Ariston Thermo România și-a propus să pluseze la capitolul interacțiune cu fanii de pe Facebook și să strângă mai bine comunitatea în jurul brandului.

Ariston Thermo România este companie de top pe piața de centrale termice si boilere electrice și știau că mare parte din audiența lor de pe Facebook e formată din bărbați, așa că asocierea cu această competiție sportivă a venit firesc.

Soluție

Ne-au inspirat misiunea brandului Ariston Thermo România și interesul pe care îl poate declanșa calitatea de suporter al unei echipe de fotbal.

Am plecat de la premiza că fiecare suporter are modul său special de a se pregăti pentru a urmări o partidă de fotbal importantă, așa că ne-am gândit să provocăm fanii să ne arate ritualul lor înainte de fiecare meci.

Ne-am propus să vedem ce tricou le poartă noroc, cu
cine comentează echipa de start sau ce băutură și
mâncare le aduc energie, totul din confortul propriilor
case, pentru a crea conexiunea cu brandul Ariston
Thermo.

Pentru că vizam să generăm cât mai multă interacțiune, ne-am bazat pe experiența campaniilor derulate anterior de noi și i-am provocat să creeze conținut vizual, cu potențial mai mare de viralizare și dialog.

Prin urmare, am construit o platformă online unde suporterii erau invitați să încarce video-uri sau imagini cu ritualul lor de pregătire pentru a urmări un meci de fotbal.

Pentru a stimula participarea suporterilor, am împachetat provocarea sub forma unui concurs cu premii. De aici am dezvoltat o întreagă strategie pentru a obține conversație în jurul brandului.

Strategie

Mecanismul concursului a fost gândit pentru a genera constant atât conținut din partea suporterilor, cât și interacțiune și vizibilitate.

Am planificat să oferim câte un SMART TV celui mai original video urcat – decis de echipa Ariston la finalul campaniei, respectiv celui mai popular video, cel care reușea să atragă cele mai multe voturi sub formă de like. Ne-am asigurat astfel că obținem și implicarea participanților în promovarea conținutului lor.

În plus, am introdus un premiu zilnic constând într-un rucsac de laptop care era oferit prin tragere la sorți celor care contribuiau în ziua respectivă cu un video sau o imagine. Platforma online avea deci misiunea de a îngloba conținutul generat de suporteri și de a îl prezenta într-un mod prietenos.

ariston

Pe de altă parte, pentru a stimula interacțiunea brand – participanți, am adăugat noi funcționalități platformei. De pildă, am inclus pe site un lightbox cu trimitere către pagina de Facebook a Ariston.

De asemenea, am adăugat pe homepage o zonă cu cele mai votate video-uri, respectiv ultimele imagini adăugate de utilizatori, pe care o actualizam la câteva zile pentru a crea recurență în accesarea site-ului. Ofeream astfel încă un motiv de mândrie participanților al căror conținut apărea în această secțiune din homepage.

Am decis să dăm startul campaniei cu o săptămână înainte de începerea campionatului, să putem fructifica emoția și pasiunea suporterilor Naționalei României, fără a apela la brandul Euro 2016.

Mix canale

Provocarea mare era să reușim să atragem suficientă atenție asupra platformei și să îi convingem pe suporteri să participe în concursul Ariston, în contextul unei competiții acerbe pentru atenția consumatorilor din partea multor branduri.

Implicarea Spada

  • Strategie.
  • Web-design, web-development & copywriting.
  • Administrare concurs.
  • Campanie influenceri.
  • Conținut pagina Facebook.
  • Producție video.
  • Creație conținut reclame.

Așa că am decis ca jocurile să fie începute de câțiva endorseri influenți în rândul publicului masculin, care polarizau comunități puternice, inclusiv în rândul iubitorilor de fotbal.

Am apelat la 3 vedete TV, 2 bloggeri și un vlogger care s-au filmat în timp ce se pregăteau de meciurile României și au diseminat conținutul pe propriile canale de comunicare: blog, canal de YouTube sau pagină de Facebook.

Unele video-uri au fost produse de Spada, altele direct de endorser, însă toate au avut la bază un script în care se urmărea surprinderea pregătirilor de meci, a atmosferei și a elementelor de confort.

ariston

ariston

Să nu uităm de punctul de start al campaniei: în tot acest proces, un element esențial a fost comunicarea pe Facebook.

De la debutul campaniei s-a dialogat constant cu fanii paginii de brand Ariston, cu intensificări în ziua meciurilor României. Link-uri către platforma online – cu trimiteri către conținutul urcat de participanți, colaje de imagini, preluări ale video-urilor postate de influenceri, am abordat mai multe tipuri de postări care să genereze engagement și vizibilitate.

Canale media buying

  • Facebook Ads (sponsored stories, promoted posts)
  • Reclame în Google Display Network
  • Yahoo Ads
  • YouTube TrueView
  • Banner pe gsp.ro.

Ba chiar am generat postări pe grupuri dedicate suporterilor. În paralel, am derulat o campanie targetată de Facebook Ads.

Toate aceste acțiuni au fost susținute și de o campanie de media derulată de agenția Ariston Thermo România, în baza materialelor de promovare furnizate de Agenția Spada.

Rezultate

Dincolo de rezultatele cantitative, ne-am bucurat să antrenăm în conversații frumoase mii de oameni, să creăm o conexiune între ei și brandul Ariston Thermo România.

Pe de altă parte, am observat că filmulețele influencerilor au adus reacții pozitive și un ton viral al campaniei. La nivel cantitativ, cele mai eficiente canale de promovare au fost Facebook și Google Display Network.

ariston

TAKE AWAY

  • Dincolo de avantajele imediate, engagementul în social media poate contribui la dezvoltarea unei comunități fidele de fani care se pot transforma nu numai în clienți recurenți, ci și în avocați ai brandului.
  • În acest sens, urmărește publicul țintă, vezi ce îl interesează, ce canale de comunicare folosește și fii acolo unde este și el, cu subiecte atractive pentru el. Foarte important: o strategie coerentă de comunicare pe termen lung are potențial mai mare de a genera dialog valoros brand-fani.
  • Acum mai mult decât oricând, ține cont de context, adaptează comunicarea și reacționează rapid. Nu este în avantajul nimănui să postezi fotografii amuzante, de exemplu, în mijlocul unor tragedii sau să nu îți sincronizezi activitatea din social media cu obiceiurile publicului tău.

Agenție digitală specializată în social media.

Suntem unul dintre principalii provideri de consultanță și servicii social media din România. Avem 5 ani de experiență, în peste 300 de campanii și am ajutat zeci de companii să își construiască o strategie online corectă și eficientă.

Dacă și tu crezi că am putea să lucrăm împreună sau ai nevoie de o informație, dă-ne un semn. No strings attached!

www.agentiaspada.ro
hello@agentiaspada.ro
+ 40 0736 638 115